Polski Klasyk: Fiat 126p
 

Kiedy nasz sąsiad przywiózł do naszego warsztatu starego maluszka w stanie mocno średnim, wiedzieliśmy, że to będzie wyzwanie, które chcemy podjąć. Z entuzjazmem i determinacją przyjęliśmy jego maluszka do odnowy, mając na uwadze, że będziemy pracować w średnim poziomie cenowym, ale z pełnym zaangażowaniem o każdy szczegół.

Pierwsze dni spędziliśmy na rozbieraniu auta na części pierwsze, starannie oznaczając i dokumentując każdy element. Kolejnym krokiem było gruntowne zweryfikowanie wszystkich części i elementów, decydując, które wymagają wymiany, a które można odnowić.

Nasza praca nad maluszkiem ruszyła pełną parą, gdy elementy zawieszenia trafiły do procesu piaskowania, cynkowania i malowania proszkowego. Usuwając rdzę i montując nowe reperaturki, przywracaliśmy strukturę i stabilność pojazdu.

Następne dni poświęciliśmy na czyszczenie, matowienie i zabezpieczenie auta oraz jego elementów, aplikując podkład epoksydowy. Kiedy podkład wyschnął, zmontowaliśmy drzwi, klapę bagażnika i maskę, sprawdzając ich dopasowanie i funkcjonalność.

W międzyczasie odświeżyliśmy wnętrze, malując plastiki i dbając o każdy detal. Po gruntownym zakonserwowaniu spodu auta i profili zamkniętych, przyszedł czas na przedostatni etap - malowanie pełnej karoserii wewnątrz i na zewnątrz, wraz z drzwiami, maską i klapą bagażnika.

Kiedy farba wyschła, przystąpiliśmy z radością do składania auta. Każdy element wracał na swoje miejsce z precyzją i starannością, a maluszek stopniowo nabierał nowego życia.

Gdy ostatni element został zamontowany, spojrzeliśmy na odnowionego maluszka z dumą i satysfakcją. Nasza praca była wyzwaniem, ale efekt końcowy mówił sam za siebie - maluszek, który kiedyś stał się jedynie starym wrakiem, teraz świecił nowym życiem na drodze, gotowy do nowych przygód.

Etap 1

  • demontaż środka oraz wszystkich elementów

Etap 2

  • odwzorowanie skorodowanych elementów
  • wstawienie reperaturek

Etap 3

  • podkładowanie oraz złożenie elementów w celu sprawdzenia
  • ponowne rozebranie

Etap 4

  • malowanie karoserii oraz elementów

Etap 5

  • konserwacja podwozia

Etap 6

  • konserwacja profili zamkniętych oraz rantów

Etap 7

  • odnownienie elementów plastikowych oraz metalowych

Etap 8

  • składanie elementów które zostały zdemontowane i odnowione

Etap 9

  • polerowanie i woskowanie

Ta strona korzysta z plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z niej.